Jaunumi  
VSV: 5. paaudze
Autors Kadiljaks Svētdiena, 30 Marts 2014 10:20

alt

Un topat sveicināti jel stāstā par to, kā radās diženā spēļu industrija. Un, lai nemulsinātu Jūs, izlasiet šīs epopejas priekšvēsturi.

VSV hronoliģa:

  1. Lielā sprādziena teorija
  2. Sākuma beigas
  3. Milžu cīņas - pirmā daļa
  4. Milžu cīņas - otrā daļa

Trešā paaudze bija atdzimšanas un pirmo konsoļu kara sākuma laiks. Ceturtā – kad divu konsoļu ražotāji centās viens otram rīkli grauzt vēl vairāk un no malas savu bagātību vēlējās iegūt citi. Tad piekto paaudzi var uzskatīt par atoma karu, pēc kura izdzīvoja vien stiprie, bet citi sāka mutēt.

Piektās paaudzes kara gājienu uzsāka 3DO Interactive Multiplayer – 1993. gada 4. oktobrī, Ziemeļamerikā. Konsoles autors bija Amazin’ Sofware dibinātājs Trips Havkins, konsoles izstrādātājs – Deivs Nīdls un Roberts J. Mikals. Konsolei vajadzēja iekarot pasauli šādā veidā – The 3DO Company piedāvā konsoli dāžādās komplektācijās, dažādiem ražotājiem. Gala rezultātā ierīce iznāca zem Sanyo, Creative, Goldstar (LG), Panasonic un Samsung zīmola.

VSV: 5. paaudze

Lai arī konsole bija pati progresīvākā no visām, tās cena – 599,95 dolāri un iepriekšējās paaudzes pārsātinājums, nobeidz konsoli trīs gadus vēlāk. Kā saka – nepareizajā laikā un vietā parādījās.

Konsole bija apveltīta ar 32 bitiem, kamēr citas lielījās ar saviem 16 bitiem. Datu nesējs ir disks, savukārt uz diskdziņa varēja netikai palaists spēles, bet arī CD - Audio, Photo un Video, kuram bija jāpērk atsevišķa karte, kas spēja dekodēt video, kura vien bija pieejama tikai Amerikas Goldstar un Japānas Panasonic modeļiem.

Tāpat konsole lielījās ar savu reģionālo atvērtību. Pērc spēli Japānā. bet spēlē Amerikā! Ļoti draudzīga bija tā laika pirātiem, jo konsole ļāva gan kopēt spēles, gan draudzīgi ņēma pretī kopijas. Un tomēr, laika gaitā izstrādātāji sāka izmantot savas viltības. Tā piemēram spēlēs, kas domātas Japānas tirgum, iestrādāja speciālu šriftu, kas saturēja vietējo rakstību, kuru nolasīt nespēja tās konsoles, kas programmētas angliski un otrādi. Bija arī citi mazi izstrādātāju knifi.

Un ne visi mācēja izmantot konsoles potenciālu. Vairums teicamu spēļu uz konsoles tika portētas no citām platformām, piemēram -  Alone in the Dark, Myst, Out of This World, The Need for Speed, tāpat pirmā Super Street Fighter II Turbo pārnešana no spēļu automāta uz mājas konsoli, gala rezultātā – ielu cīņu ports pārspēj orģinālu. Electronic Arts, Studio 3DO un Crystal Dynamics uz 3DO uzsāka spēļu sērijas, kuras vēlāk tika turpinātas uz citām konsolēm. 3DO savairojas līdz diviem miljoniem. 2009.g. IGN, savā sarakstā ar labākajām konsolēm, 3DO piešķīra 22. vietu.

VSV: 5. paaudze

Pēc 3DO sacēlās tāda vētra, kur katrs cenšas taisīt konsoli, pat kaimiņu Janka no veca radio aparāta ko klapē. Rodas tādi brīnumi kā FM Towns Marty, PC-FX, Atari Jaguar, Commodore Amiga CD, Apple Pippin un citi. Pēdējais, nokopējis stratēģiju no 3DO un pat gadu nenodzīvo, tāpat kā citi cīnītāji.

Kamēr kaimiņu Janka cīnās ar Apple, 1994. gada 22. novembrī Sega nolemj savu karagājienu sarīkot, nokristījot par Saturn to, jo padzirdējuši, ka Sony grasās savu nezvēru izlaist brīvībā. Grasījās tik ļoti, ka jau 1990.g. bija gatavi lielīties pasaulei, tomēr sanāca tiesas darbi ar Nintendo, kuri pirms pašas prezentācijas, kurā pasaulei bija jāparāda jauna SNES CD perifērija, atteicās no sadarbības ar Sony un nodibināja koalīciju ar Philips.

VSV: 5. paaudze

Taču Sega steidzās tik ļoti, ka aizmirsa par bruņojumu jeb reklāmu un ieročiem, ar kuriem varētu spēlēties. Kā rezultātā spēļu tā krietni pamaz, ar ko vēl varētu sadzīvot un laika gaitā labot, bet atrast kādu tirgotāju, kurš pārdod spēles konsolei zem nosaukuma Sega Saturn – ir jāpapūlas.

Arī spēļu programmēšana tik vienkārša, ka spēļu programmētāji bija gatavi lauzt rokas, lai tikai nerakstītu spēles priekš Saturn! Neskatoties uz saviem 32 bitiem, konsole bija tik tehniski vāja, ka pat dažas 16 bitu spēles bija labākas. Gala rezultātā konsole iekaro 9,5 miljonus mājsaimniecību un sev galu padara 1998. gadā. Vien Japānā, kā samurajam pienākas, cīnās līdz 2000. gada decembrim.

Atgriežoties pie Sony. Gudrie Japāņi nolemj nemest laukā visu paveikto un nolemj izveidot paši savu konsoli, kas izmantotu gan kasetnes, gan CD un uz kuras varētu palaist spēles no Nintendo konsoles. Taču Nintendo, uzskatot, ka Sony ir pārkāpuši vienošanos, iesūdzēja tiesā un vinnēja, kur tad tiesa aizliedza izlaist konsoli.

Sony pārdomāja - izdomāja, izveidot konsoli, kas pilnībā atbalstītu CD. Sacīts – darīts, 1994. gada 3. decembrī parādās Sony PlayStation. Skatoties no tehniskā plāna, konsole nekādi neizcēlās. Galvenais trumpis – labi pārdomāts mārketings, kamēr citi orientējās uz bērniem, pusaudžiem, tikmēr Sony uz 20 gadīgiem jauniešiem, kuri paši pelna un mamma ar tēti necenšas tevi vairs kontrolēt. Arī vairākas veiksmīgas spēļu sērijas aizsākas ar Playstation. Driver, Final Fantasy, Metal Gear Solid, Crash Bandicoot un citas. Pati populārākā – Gran Turismo.

VSV: 5. paaudze

Savu dzīvi tā nodzīvoja līdz pat 2006. gada 23. martam, kad to pārtrauca pārdot. Gala rezultātā konsole ir pirmā konsole, kas saniegusi 100 miljonus. Pietam, Sony paziņoja, ka komplektējošo daļu un aksesuāru ražošanu nēpārtraukšot un konsoles pārdošanu pārtrauca, jo bija jāatbrīvo vieta trešajai. Lai vai kā, Gran Turismo pēc diviem gadiem sasniedza jau 10,85 miljonus kopiju.

Ar mazu nokavēšanos ieradās Nintendo 64 – 1996. gada 23. jūnijā. Nintendo izlaida tādu zvēru, ka daudzi sāka no tā baidīties. Konkurenti no 64 bitu processora, bet spēļu izstrādātāji no kasetnēm. Kamēr citi revuliconāri izmanto jauno datu nesēju formātu, Nintendo aizbildinoties, ka tādā veidā spēles ielādējoties ātrāk, no izstrādātājiem iekasē lielākas licenšu maksas, jo ražot kasetnes ir dārgāks prieks. Arī programmēšanas īpatnību ir tik daudz, ka pat paši talantīgākie knapi tiek galā. Gala rezultātā – gan grafika, gan audio ir nepieņemami slikti.

Tomēr santehniķu asa sižeta simulators, Super Mario 64, kurš ir pirmais 3D platformeris, nākot komplektā ar konsoli demonstrē tās iespējas visā krāšņumā. Arī Zelda 64 neatpaliek. Pateicoties abām spēlēm, lai arī konsole ir pamatīgi nokavējusi, bet konkurenti jau dzer šampaniešus, līdz 2003. gadam tā elsodama, atņem dzīvi  32,9 miljoniem cilvēku.

alt

Šai pat laikā norisinās asas diskusijas starp Nintendo un Sony – viens otram norādot trūkumus uz datu nesējiem. Nintendo – to, ka CD un DVD lēni ielādējoties un ir nestabili, Sony – ka Nintendo vien domā par kabatu piepildīšanu.

Arī sabiedrībā sāk klīst runas, ka ar šādām runām, Nintendo slēpj bažas par pirātismu un ienākumu apsīkšanu no licencēm un spēlēm. Arī pastāv viedoklis, ka tieši PlayStation pielika punktu kasetņu dzīvei, pateicoties tam, ka bija pirmā vieksmīgi pārdotā konsole, kurai datu nesējs ir disks. Progresējošā spēles grafika, spēlēs elementu, kā mākslīgais intelekts, attīstība, skaņa un citas lietas, no kasetnēm jau spieda ārā pēdējo sulu.

Kamēr konsoles graužās savā starpā, ierodas cits pretinieks, kuru gaidīja vismazāk...

*PSone - izlaista 2000. g. 7. jūnijā. Pēc specifikācijām bija tā pati Playstation, vien ar trijām atšķirībām. Pirmā - kosmētiskas izmaiņas, jaunā versija bija uz trešdaļu mazāka par oriģinālu, lietotāja interfeis un mātesplates savienojumu izmaiņas, kas liedza veco mod-čipu izmantošanu. Līdz pat 2000. g. beigām bija pati pārdotākā konsole, pat jauno Playstation 2 apsteidza. Kopš šī mirkļa izšķir divas Playstation versijas - PS1 un PSone.

 




Komentāri   
8) Dod nākamo.
#2 habibuls 02.04.2014 11:22:57 +1
O, šo gaidīju. Paldies!
#1 marcoolio 02.04.2014 07:35:12 +3
Copyright © Gamevision.lv 2011   v2.0