Jaunumi  
Klasikas skavās: Gothic I. Pirmā daļa.
Autors marcoolio Ceturtdiena, 10 Aprīlis 2014 15:34

altKlasikas skavās

Piedāvāšu Jums jaunu rakstu sēriju, kurā es, izspēlējot vecas spēles, izklāstu spēles stāstu tā, kā es to izpratu (vai pat pārpratu) un piedzīvoju.
Beidzot pēc ilgiem laikiem saņēmos un pilnībā izgāju  pirmo Gothic sērijas daļu, tādēļ ar to arī sākšu.

Brīdinājums: šis savārstījums satur daudz spoileru. Ja neesat izgājuši un plānojat spēlēt, tad labāk nelasiet, bet, ja neesat spēlējuši un negribat krāmēties, bet labprāt zinātu, par ko ir runa, tad šis raksts ir tieši Jums.

Prologs.
Mirtanas karalistē pilnā sparā notiek karš ar orkiem. Karalim Robāram ir vajadzīga rūda zobenu kalšanai, taču tā viņam netiek piegādāta pietiekamā daudzumā. Lai šo problēmu risinātu, karalis uz raktuvēm sūta visus noziedzniekus, lai cik nenopietns būtu bijis viņu pārkāpums.     Karalis Robārs saviem burvjiem pavēlēja ap raktuvēm izveidot barjeru, kas neļautu ieslodzītajiem izbēgt, taču viņiem misējās un paši tika iesprostoti līdz ar noziedzniekiem.


Ilgi nebija jāgaida līdz ieslodzītie ņēma rokās ieročus un pārņēma visas Kolonijas raktuves savā pārziņā. Ietekmīgākie vīri kļuva par rūdu baroniem. Karalim rūda bija vajadzīga, tādēļ nekas cits neatlika kā vien vienoties ar jaunajiem raktuvju īpašniekiem. Viņi sūtīs karalim rūdu un pretī saņems visu nepieciešamo – pārtiku, alkoholu un sievietes.


Kādu laiku viss bija labi, bet tad uzrados es un sačakarēju visu sistēmu.

Ierašanās Kolonijā.
Īsi pirms izsūtīšanas, mani uzrunā kāds burvis, kurš vēlas, lai nogādāju vēstuli Uguns burvjiem. Es, protams, piekrītu un lūdzu, lai man aiztaupa soģa vāvuļošanu. Visi ir ar mieru un bez liekām ceremonijām iemet mani Kolonijā. Labi, ka apakšā ir ezers, kas mīkstina piezemēšanos.


Pirmie mirkļi Kolonijā nav patīkami. Tiklīdz izlienu no ūdens, mani sagrābj nepazīstami vīri un sāk man masēt seju... ar dūrēm, protams. Labi, ka tuvumā gadās vīrs vārdā Djēgo un pasargā mani no turpmākas terapijas. Viņš šķiet lāga vīrs, tādēļ nolemju viņam uzticēties. No Djēgo uzzinu, ka ir trīs nometnes – Vecā, Jaunā un Purva.

alt


Tā kā Djēgo man ir iepaticies, nolemju pievienoties Vecajai Nometnei. Par skādi nenāk arī fakts, ka Vecā Nometne ir tuvāk par pārējām un, trumpis visam, tur ir Uguns burvji, kuriem man ir jānogādā vēstule.    


Nonākot nometnē izrādās, ka tikt pie burvjiem nemaz nav tik viegli. Lai iekļūtu cietoksnī, kur atrodas Uguns burvju mītne, ir jākļūst par sargu, bet lai iegūtu šādu titulu, ir jāiegūst atzinība no ārējā riņķa ietekmīgākajām personām.


Atstāt iespaidu nemaz nav tik grūti, izņemot uz vienu vīru – arēnas pārzini. Viņš grib, lai es sevi pierādu arēnā pret labākajiem cīnītājiem. Es ļoti labi zinu, ka man nav izredžu, jo man nav nedz ieroču, nedz bruņu, tādēļ nav ne jausmas, kā rīkoties. Nonāku pie slēdziena, ka, ja nemēģināšu, tad iespaidot būs vēl grūtāk. No abiem pretiniekiem saņemu pa mici un, kā izrādās, arēnas pārzinis ir apmierināts ar manu sniegumu, jo ir vajadzīga liela dūša, lai šos cīnītājus izaicinātu uz dueli. “Dūša vai stulbums,” pie sevis nodomāju.
Šo sīko uzdevumu gaitā ieguvu diezgan lielu pieredzi – iemācījos atvērt aizslēgtas slēdzenes, lavīties, apieties ar zobenu, kā arī kļuvu spēcīgāks un veiklāks.


Visi ārējā riņķa ietekmīgākie cilvēki par mani aizliek labu vārdu un es tieku ielaists cietoksnī, kur taisnā ceļā dodos pie Gomeza – Vecās Nometnes līdera – lai viņš mani izprašņātu. Sarunas laikā pasaku visas pareizās lietas un tieku pieņemts par sargu. (Pirmo reizi mēģinot gan aizmuldējos mākoņos un Gomezam tas negāja pie sirds, tādēļ viņš mani nomizoja pēc pilnas programmas.)

Jaunais amats.
Tagad esmu sargs un saņemu pirmo uzdevumu – izspiegot Purva Nometni. Gomezs grib zināt, ko viņi dara un kādi ir viņu nolūki. Ja kāds grib aiziet pačurāt, tad Gomezam ir jāzina, cik reizes viņš pakratīja. (Nedaudz pārspīlēju)

alt

Pirms dodos uz Purvu, iegriežos Uguns burvju mītnē. Tur satieku Miltenu un pasniedzu viņam vēstuli, lai viņš to nodotu tālāk. Mans darbs šeit ir padarīts un varu doties uz Purva Nometni.


Nonācis Purvā, mani uzrunā vīrs vārdā Lesters. Viņš man paziņo, ka nometnes līderim – Ij Berionam – ir vajadzīga palīdzība. Ir jāatrod Fokusa akmens. Iepriekšējais šī uzdevuma veicējs – Nīrass - nav atgriezies. Ij Berions man iedod karti, lai Fokusa akmens meklēšana būtu vieglāka.


Kartē norādītajā vietā atrodu Nīrasu. Ar viņu kaut kas nav lāgā. Nīrass grib akmeni paturēt un neprātā metas man virsū. Izeja ir tikai viena – Nīrasam ir jāmirst.


Fokus akmens tiks izmantots rituālā, lai izsauktu dievu – Slīperi – taču ar šo akmeni vien ir par maz. Rituāla izpildei ir vajadzīga arī dzira no raktuvjrāpotāju sekrēta. Līdz šim šo sekrētu iegūst no raktuvjrāpotāju apakšžokļiem, taču tajos sekrēta koncentrācija ir pārāk maza. Kor Kaloms – Purva Nometnes alķīmiķis – uzdod man atrast labāku sekrēta iegūšanas metodi un iesaka to darīt Vecajās raktuvēs, kur racēji ir uzdūrušies raktuvjrāpotāju pūznim.

alt
    
Raktuvjrāpotāju pūznis.
Raktuēs satieku vairākus Purva Nometnes kareivjus – templiešus. No viena iemācos, kā iegūt raktuvjrāpotāju apakšžokļus. Sekrētu man no tiem nevajag, taču tos varēšu labi pārdot. Ar pārējiem templiešiem sarunāju, ka viņi nāks man talkā. Kamēr es iešu noslēgtajā šahtā meklēt  raktuvjrāpotāju pūzni, templieši paliks pie ieejas un pieraudzīs, lai radījumi netiek klāt strādniekiem.


Ilgi nav jāmeklē.  Atrodu raktuvjrāpotāju māti un ātri to noslaktēju. Visapkārt ir viņas izdētās olas, kuras, protams, savācu, jo izdomāju, ka tajās sekrēts būs visstiprākais.

alt

Tā kā zinu, kas Purva Nometnei ir padomā un arī to, kā viņi to grasās paveikt, nolemju par to paziņot saviem priekšniekiem Vecajā Nometnē. To arī daru. Izstāstu visu sīki un smalki, taču pretī neiegūstu neko. Viņu tukšie vārdi un nepieklājīgā attieksme mani aizvaino, tāpēc pieņemu lēmumu darīt visu pa savam un nospļauties par Veco Nometni.

alt


Atgriežoties Purvā, Kor Kaloms ir apmierināts ar manu sniegumu un apgalvo, ka viss rituālam nepieciešamas būs gatavs pusnaktī, kad tas arī notiks.

Rituāls.
Slīpera izsaukšanas rituāls nenotiek tā, ka visi to bija iecerējuši. Tā laikā tiek parādīti tikai ļoti neskaidri attēli par orkiem viņu alās. Rituāla beigās Purva Nometnes līderis zaudē samaņu. Kor Angārs, templiešu vadonis, lūdz man iet talkā vairākiem templiešiem, kurus viņš nosūtījis uz netālu esošajām orku kapenēm. Viņš uzskata, ka Bāl Lukoram, nosūtītās vienības līderim, noderētu vēl viena pieredzējuša karotāja palīdzība un tas atvieglotu kapeņu izpēti, kas vērētu ļaut izprast rituālā redzēto vīziju.

Kapenes.
Orku kapenēs nonākot, uzreiz dzirdu cīņas skaņas un steidzos palīgā. No nosūtītās templiešu vienības vienīgi Bāl Lukors ir palicis dzīvs un nu nekas cits neatliek kā turpināt izpēti divatā. Kad visas malas ir sīki izpētītas, Bāl Lukors ir sašutis par to, ka šeit nekā nav. Sašutums pāraug neprātā. Bāl Lukors apgalvo, ka ar viņu runā pats Slīpers un dievs viņam pavēl mani nonāvēt. Ilgi negaidot, viņš metas man virsū, mēģinot nogalināt...


Kor Angāram izklāstu visu notikušo un, protams, templiešu vadonis pauž dziļu nožēlu par šādu notikumu attīstību, taču Kor Angāru nomāc lielākas problēmas. Ij Berions vēl aizvien nav nācis pie samaņas. Arī mani tas uztrauc, tādēļ piedāvāju savu palīdzību zāļu meklēšanā.
Kad atgriežos ar visu nepieciešamo, no templiešu vadoņa uzzinu, ka Kor Kaloms ir savācis sev līdzīgi domājošos un devies nezināmā virzienā meklēt atbildes. Uzzinu arī kādu teoriju. Spriežot pēc visa tā, kas ir piedzīvots, var secināt, ka Slīpers ir nevis dievs, bet gan paša nelabā iemiesojums.


Ij Bērionam tiek iedotas zāles, taču neilgi pēc tam viņš mirst. No Kor Angāra uzzinu pēdējos Ij Bēriona vārdus. Viņš visas savas cerības par Barjeras iznīcināšanu liek uz Ūdens burvjiem.
Paķeru Fokusa akmeni un senos rakstus un dodos ceļā.

Jaunā Nometne.

alt
Ieradies nometnē, uzmeklēju Saturasu, Ūdens burvju līderi. Arī viņš Ij Bērionu uzskatīja par lielisku cilvēku, tādēļ neslēpj, ka ir ļoti apbēdināts par Ij Bēriona nāvi. Kad nododu Fokusa akmeni un senos rakstus, Saturas man atklāj, ka kopā ir pieci Fokusa akmeņi un ka tie visi būs vajadzīgi, lai iznīcinātu Barjeru. Viņš man iedod karti un liek man atrast atlikušos četrus akmeņus.


Pateicoties kartei, akmeņus atrast nav grūti. Problēmas sagādā vienīgi to “sargi”. Man ir jātiek cauri asinssuņu, harpiju un skeletu bariem. Gadās arī troļļi un akmens golems. Pēc vairākiem pamatīgiem slaktiņiem, esmu atradis visus Fokusa akmeņus un varu doties atpakaļ pie Ūdens burvjiem.

alt
Saturass ir apmierināts ar manu sniegumu, taču viss vēl nav galā. Lai varētu izpildīt burvestību Barjeras iznīcināšanai, Saturasam ir vajadzīga arī Uguns burvju palīdzība. Tas nozīmē, ka mans ceļš ved atpakaļ uz Veco Nometni – vietu, kur man ne visai gribas atgriezties.
Pa šo laiku esmu kļuvis krietni spēcīgāks un veiklāks, kā arī pilnībā esmu apguvis to, kā rīkoties ar arbaletu.
 




Komentāri   
Izlasīju visu, un ļoti patika. Malacis marcoolio, bija kur ierēkt.. Saņemies - izveido otru daļu, ar nepacietību gaidu ;)!
#7 Skhen 04.06.2014 21:25:36 0
Pirmā RPG ar ko sanāca saskarties vairākus gadus pēc izdošanas, lai arī grafika priekš tā laika bija slikta - nenožēloju nevienu minūti. Laba klasika. Raksts piedeva nostaļģijas garšu :)
#6 KrutiFruti 10.04.2014 22:45:24 +1
2 daļa joprojām atmiņā palikusi.
Paldies par rakstu.
#5 Pudu 10.04.2014 21:42:13 +1
Ja kāds nav spēlējis un uzskata sevi par RPG fanu-šis ir must have.Pat ja tā spēle nu jau ir 13 gadus, viņa vienalga ir interesanta.Pirmās 2 Gothic daļas ir izcilas, trešā ir ok, bet ceturtā-krams, kura nav pat iztērēto gb vērta.
#4 klimpa 10.04.2014 19:01:38 +1
EDIT: Es sāku redzēt tekstus, kas neeksistē :D
#3 marcoolio 10.04.2014 18:19:19 0
Pirmās divas daļas Gothic bija ļoti labas. Trešā baigi bugainā, bet pēc labojumiem arī laba. Par ceturto labāk neizteikšos...
#2 valodis 10.04.2014 17:12:04 0
Gaidu otro daļu! :>
#1 DirtE 10.04.2014 16:49:29 +1
Jaunākie komentāri  
Jauns un moderns videospēļu portāls - Strike.lv4
Dwarf Forest beta tests3
Pēc Dead Rising motīviem taps filma1
Metal Gear Solid veidotājs kritis depresijā GTA 5 dēļ3
Entuziasti Battlefield: Hardline atraduši daudz slēptas informācijas8
Battlefield autori domā par agrīnās piekļuves pielietošanu nākotnes projektos3
Klasikas skavās: Gothic I. Pirmā daļa.7
Lasītākais  

Komentētākais  
Copyright © Gamevision.lv 2011   v2.0